![]() |
|
Utworzenie prostego quest'u skrzynkowego: - Printable Version +- Ronit.GAMES (https://forum.ronit.games) +-- Forum: RonEngine Support / Wsparcie dla RonEngine (https://forum.ronit.games/forumdisplay.php?fid=18) +--- Forum: LUA/XML Scripting / Skryptowanie LUA/XML (https://forum.ronit.games/forumdisplay.php?fid=22) +--- Thread: Utworzenie prostego quest'u skrzynkowego: (/showthread.php?tid=786) |
Utworzenie prostego quest'u skrzynkowego: - Ron - 13-11-2012 Najłatwiejszym zadaniem dla nowego skryptera LUA będzie dodanie nowego, prostego zadania związanego z pokonaniem chordy krwiożerczych potworków i odnalezieniem skarbów w umieszczonym w specjalnym miejscu skrzyni. Jest to bardzo proste, w tym celu wystarczy:
Przykładowy fragment pliku actions/chest.lua wygląda następująco: PHP Code: function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)Aby nasza skrzynka "wydawała" nagrodę trzeba dodać wpis do tablicy konfiguracyjnej "actions" w następuący sposób: PHP Code: function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)Parametry opisane są w komentarzach skryptu i wydaje mi się, że nie potrzebują dodatkowego opisu. Gracz po naciśnięciu na skrzynkę otrzyma przedmiot o id 3000 i nazwie "Nasz Przedmiot". Należy zapisać tak zedytowany plik. Należy również zedytować plik lua/global.lua i wyszukać w nim fragment kodu "SV_CHEST". Tablica ta może być skonfigurowana następująco: PHP Code: SV_CHEST = {Musimy dodać do niej informacje o SV naszego nowego questu. W tym celu dopisujemy po ["QUEST_POI"] = 4006: ["NASZ_QUEST"] = 4007. Ostatecznie zmienna wygląda w ten sposób: PHP Code: SV_CHEST = {Zapisujemy plik i wgrywamy go na serwer razem z actions/chest.lua. Po tej czynności restartujemy serwer lub wpisujemy po zalogowaniu na postać Mistrz Gry: /reload actions. Zadanie jest gotowe do przetestowania przez pierwszego śmiałka. |